دانش آموزان و دانشجویان
برای راهنمای بیشتر و مشاهده فهرست کلی مطالب بر روی لیست همه فایلها کلیک کنید.
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشد اجتماعی

دسته بندی : مقالات 2

تعداد صفحات : 19 صفحه

تعریف رشد اجتماعی

نوزاد انسان هنگام تولد موجودی ضعیف و ناتوان است و نیازمند مراقبت و حمایتهای بی دریغ بزرگسالان می باشد به تدریج با گذر از مراحل تحول و دوره های رشد خود به استقلال نسبی دست می یابد. رشد همه جانبه فردی می تواند ضامن چنین استقلالی باشد.

رشد جسمی، شناختی، عاطفی و نیز رشد اجتماعی انسان هریک در ارتباط با دیگری تکامل یافته و سازگاری با اجتماع را هموار می سازد. 

سازگاری با اجتماع در طول زندگی بطور طبیعی و در برخورد با تجربه ها حاصل می شود و همان کیفیتی است که به آن " کمال یا پختگی " گفته می شود. در رابطه با رشد اجتماعی تعاریف متعددی در کتب ارائه شده که به عبارت ذیل می باشد:

رشد اجتماعی، نضج فرد در روابط اجتماعی است بطوریکه بتواند با افراد جامعه اش هماهنگ و سازگار باشد. وقتی فردی را اجتماعی می گویند که نه تنها با دیگران باشد بلکه با آنان همکاری کند به بیان دیگر، اجتماعی شدن، به آن شکل یادگیری گفته می شود که به سازگاری با جامعه و محیط فرهنگی بستگی دارد. 

فهرست مطالب:

رشد اجتماعی

تعریف رشد اجتماعی

شاخص های رشد اجتماعی

الگوی رشد و تکامل اجتماعی

نظریه های مربوط به رشد اجتماعی

رشد اجتماعی از نظر اسلام

روان تحلیل گری

یادگیری اجتماعی

تحول روانی – اجتماعی

نظریه شناختی

رشد داوری اخلاقی

دیدگاه چارلز هورتن کولی

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

منبع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشد اجتماعی
خرید و دانلود | 23,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
محصولات مرتبط